29 d’abril del 2010

ültima Pàg Oli de Bruixa Bona








Oli de Bruixa Bona. Estimulant i afrodisíac.


1/4 de litre d'Oli d'Oliva, a poder ser OLI JÔLIX d´oliva arbequina.

3 branques de romaní

3 branques de farigola

2 claus d'espècia

1 fulla de llorer

1 pessic de sal , no ens oblidéssim pas el pessic de sal, que em va dir en secret una senyora, no sé si àvia o no, un matí de Castells al Castell de Sant Domingo fa més de 20 anys.

Guardar 9 dies a sol i serena, de quart creixent a lluna plena.


Perquè he posat que l´Oli ha de ser Jôlix, ? perquè és l´Oli del meu gendre, i li faig publicitat encoberta. !!!!
Fins hi tot les bruixes hem de fer bullir l´olla!!!




Últim remei,
el de l'àvia Pepa , que no era del Penedès , i per això la deixo per el final.

El remei de la meva àvia per a les ferides a las mans, voltadits o penellons era agafar un carbó encès, tirar-hi oli de romaní i posar la mà o el dit ferit al fum de la brasa .
Dono fe de la cura, perquè era el meu dit, es que es va curar d´una infecció, sense res més que el fum i l´escalfor de la brasa.




Vull donar les gràcies a la Montse i l´Anna del Molí de Foix, per donar-me l´oportunitat de compartir amb tots vosaltres aquests petits secrets de les àvies, i estic segura que el que no quedarà escrit, serà el més interessant. Gràcies a tothom!