7 de desembre del 2009

pàgina 4 Receptes de les àvies

Venint de Sant Martí a Vilafranca en l'autocar, escoltava dues dones parlant de metges i
malalties, una tenia morenes i l´altra li donava consells d'aquests de les àvies.
No vaig gosar de preguntar res, però em vaig anar apuntant el que deien.
Per les morenes ,
Les maduixes més madures que pugueu trobar , xafades sobre una gassa, aplicada
directament sobre la morena.
Hi ha persones que fan servir tomàquets madurs, però jo no ho aconsello perquè tenen
molt d'àcid i un excés de potassi.
Menjar o beure suc, de maduixes cada nit abans d'anar a dormir , evita que es tornin a
reproduir.
A l’edat mitjana, s'havia utilitzat en els convents de monges ,una beguda, que en deien
L’elixir de la bona son o de la dona son
Es feia amb un litre de vi blanc, unes quantes maduixes trossejades i un ramet de flors
de camamilla.
No sé si té res a veure amb les morenes,, però es una recepta que m'agrada a mi i per
això la he guardat
DE SANG I FETGE
A la sabateria que hi ha al costat del Cafè de la Munia, una dona em va explicar que la
seva sogra, feia assecar els pàmpols vermells de la vinya, els triturava amb la mà de
morter i s'en feia infusions per “ rebaixar la sang “.
Si havia tingut una enrabiada, anava a buscar fulles d´ortiga i s’ en feia un caldo per
calmar el fetge i que no se li fessin pedres.
Les fulles d´ortiga a l'amanida, són bones per els homes amb problemes de disfunció
erectil .Això els hi vaig dir jo a elles, i ja que sóc àvia i visc al Penedès…. Aprofito per
colar la meva de recepta.
Si es fa una crema o un oli amb fulles d´ortiga fresques, i s'unten els engonals abans
d'anar a dormir, també fa efecte.
De les famoses pocions afrodisíaques, les que no estaven fetes amb belladona o
digital, estaven fetes amb ortiga i arrel de mandrágora